TOIMITUSEHDOT

Kymppi-Lattiat Oy voimassa alkaen 1.1.2018

YLEISTÄ

Kymppi-Lattiat Oy myy ja toimittaa maahantuomiaan tuotteita ympäri Suomen. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron 24 %. Pidätämme oikeuden hintojen sekä toimitusehtojen muutoksiin.

TOIMITUSTAVAT

Nouto

Kun toimitustavaksi valitaan nouto, asiakas noutaa tuotteet myymälämme yhteydessä sijaitsevasta varastosta aukioloaikojemme puitteissa (Petikontie 14 C, 01720 Vantaa). Ilmoitamme sähköposteitse tai puhelimitse asiakkaalle, milloin tuotteet ovat valmiina noutoa varten. Voit myös tiedustella asiaa etukäteen myymälämme numerosta 045 1111 214 (ark. 10-18 ja la 11-15) tai sähköposteitse [email protected]

Rahti tontille

Kun toimitustavaksi valitaan rahti tontille, toimitamme tuotteet asiakkaan ilmoittamaan toimitusosoitteeseen. Rahti ei sisällä sisäänkantoa. Kuljetusliike soittaa asiakkaalle ennen tuloaan ja ilmoittaa tarkemman saapumisajan. Kuljettaja nostaa tavarat alas autosta pihalle ja kuljetuksen tästä eteenpäin, kuten asuntoon sisään, hoitaa asiakas.

Asiakkaan tulee huolehtia, että tuotteiden saapuessa kohteeseen, joku on vastaanottamassa, tarkastamassa sekä kuittaamassa toimitus. Tämän vuoksi on tärkeää, että asiakas ilmoittaa puhelinnumeron, josta kuljetusliike tavoittaa asiakkaan.

Rahdin hintaan tontille vaikuttaa tavaran paino sekä kilometrit. Voit pyytää rahtitarjousta suoraan myymälämme numerosta 045 1111 214 (ark. 10-18 ja la 11-15) tai sähköposteitse [email protected]

Jos asiakasta ei tavoiteta annetusta puhelinnumerosta, lähetys palautuu kuljetusliikkeen terminaaliin. Tästä aiheutuvat kustannukset veloitetaan asiakkaalta. Mikäli asiakasta ei lainkaan tavoiteta, lähetys palautuu Kymppi-Lattiat Oy:lle ja tällöin aiheutuneet varastointi- sekä kuljetuskustannukset peritään asiakkaalta.

TOIMITUSAIKA

Tuotteiden toimitusajat vaihtelevat tuotekohtaisesti. Varastossa olevien tuotteiden toimitusaika on yleensä n. 3-7 arkipäivää. Tilaustuotteiden kohdalla toimitusaika on yleensä n. 2-4 vkoa. Mikäli aikataulusi on kiireinen, suosittelemme olemaan suoraan yhteydessä myymäläämme, jotta voimme tarkastaa tarkemman toimitusajan.

Varastotuotteita ja tilaustuotteita koskien ilmoitamme asiakkaalle milloin tuotteet ovat valmiina noutoa varten varastollamme. Tämä koskee asiakkaita, kun toimitustapa on nouto. Voit myös tiedustella asiaa etukäteen myymälämme numerosta 045 1111 214 (ark. 10-18 ja la 11-15) tai sähköposteitse [email protected]

Toimitusaikataulut voivat muuttua ylivoimaisten esteiden (force majeure -tapauksien) vuoksi, joita ovat esimerkiksi luonnoneste, tulipalo, lakko, työsulku, sota, liikennehäiriö tms.

TOIMITUSKULUT

Noutaessasi tuotteet varastoltamme, toimituskulut ovat 0 €. Valitessasi rahdin tontille, toimituskulut määräytyvät tavaran painon sekä kilometrien mukaan. Kysy myymälästämme rahtitarjous.

TUOTTEIDEN TARKASTUS

Asiakkaalla on velvollisuus tarkastaa vastaanottamansa tuotteet heti varmistuakseen siitä, että ne ovat lähetteen/kuitin mukaisia ja vahingoittumattomia. Ennen tuotteen kiinnittämistä tai asentamista asiakkaan on vielä suoritettava tavaran asianmukainen tarkastus.

HUOMAUTUKSET

Mikäli tuotteissa on kuljetusvaurioita tai jotain puuttuu, merkitse rahtikirjaan mahdollisimman selkeästi havaitut vauriot/puutteet. Kuittaa rahtikirja tuotteiden vastaanottamisesta vasta kun kaikki merkinnät on tehty ja pyydä kuljettajalta myös kuittaus kaikkiin rahtikirjan kopioihin. Ota yhteyttä sähköposteitse [email protected] ja jätä kirjallinen ilmoitus virheestä viipymättä. Kiireellisessä tapauksessa voit myös soittaa myymälämme numeroon 045 1111 214 (ark. 10-18 ja la 11-15). Ilman rahtikirjamerkintöjä kuljetusvaurioista, jotka ovat jo toimitushetkellä havaittavissa, jää vastuu asiakkaalle.

Asiakas vastaa purkupaikalle johtavan tien ajokelpoisuudesta sekä siitä, että mahdolliset työmaatiet ovat sellaisessa kunnossa, että kuljetuskalusto voi niillä esteettä liikkua ja että purkupaikka on asianmukaisessa kunnossa. Toimituserässä hyväksytään 5 %:n lajitteluvirhe.

Jo asennetuista tuotteista tehtyjä huomautuksia emme käsittele. Asennettu tuote on hyväksytty tuote.

PALAUTUKSET

Virheettömiä tuotteita emme ota palautuksina vastaan (kts. Kuluttajansuojalaki). Väärin toimitetun, palautettavan tuotteen on oltava täysin käyttämätön ja ehjä. Tuotteiden tulee olla täysin avaamattomissa sekä virheettömissä pakkauksissa ja niiden tulee olla jälleenmyyntikelpoisia. Asiakas on velvollinen säilyttämään ja pakkaamaan tuotteet palautusta varten niin, etteivät ne vaurioidu.

VAHINGONKORVAUKSET

Tarkastuksessa virheellisiksi todetut tuotteet korvataan ensisijaisesti uusilla, virheettömillä tuotteilla. Emme vastaa virheellisten toimitusten aiheuttamista välillisistä vahingoista taikka ylivoimaisista esteistä (force majeure -tapauksista) johtuvista viivytyksistä/vahingoista. Kymppi-Lattiat Oy ei ole velvollinen korvaamaan ylivoimaisesta esteestä johtuvaa, sopimuksen täyttämättä jättämisestä tai toimituksen viivästymisestä aiheutuneita vahinkoja asiakkaalle. Korvausvastuumme rajoittuu virheelliseksi todetun tavaran laskutusarvoon.

MUUTA

Pidätämme oikeuden toimitusehtojemme muutoksiin. Asiakkaan on ennen tilaustaan tutustuttava voimassa oleviin toimitusehtoihin.